Bruno Colmant, nieuw lid van het Bestuursorgaan van Stichting tegen Kanker

Stichting tegen Kanker is opgetogen Bruno Colmant als nieuw lid van haar Bestuursorgaan te kunnen aankondigen.

Deze benoeming maakt deel uit van de vele initiatieven die de Stichting neemt om haar strategie voor mensen met kanker te versterken en te vernieuwen.

“Het is een enorme eer, maar bovenal een persoonlijk engagement, om mijn tijd, energie en vaardigheden te kunnen inzetten voor een goed doel als dat van Stichting tegen Kanker. Haar activiteiten, die van essentieel belang zijn voor de financiering van wetenschappelijk kankeronderzoek, preventie en steun aan patiënten en hun families, verdienen onvoorwaardelijke steun”, aldus Bruno Colmant.

Bruno Colmant behaalde een diploma handelsingenieur aan de Solvay Business School en een Master of Science aan de Purdue University (Indiana, VS). Hij behaalde ook een Master in Fiscale Economie aan de Ecole Supérieure des Sciences Fiscales en een Doctoraat in Toegepaste Economische Wetenschappen aan de ULB. Hij is professor aan de UC Louvain, de ULB en de Vlerick Business School.

Van 1996 tot 2006 was Bruno Colmant onder andere gedelegeerd bestuurder van ING Luxemburg en ING België. Daarna werd hij kabinetschef voor minister van Financiën Didier Reynders. In 2007 werd hij benoemd tot CEO van de Brussels Beurs en werd hij lid van het Management Committee van NYSE Euronext. In 2009 werd hij co – Managing Director van de verzekeringsmaatschappij Ageas, voordat hij partner werd bij Roland Berger.

Tussen 2015 en 2022 was Bruno Colmant lid van het directiecomité van Bank Degroof Petercam, waarvan hij in 2019 CEO werd, tot 2021. Momenteel is hij non-equity partner bij Roland Berger. Als lid van de Koninklijke Academie van België, publiceerde Bruno Colmant meer dan 85 boeken over financiën, boekhouding en fiscaliteit en zijn vele optredens in de media maken hem een autoriteit op dit gebied.

Dankzij zijn indrukwekkende staat van dienst en zijn leergierige geest kan Bruno Colmant als lid van van het Bestuursorgaan van Stichting tegen Kanker bijdragen tot het strategisch denken met een langetermijnvisie. Hij zal zijn intuïtie en kennis ook inzetten om de maatschappelijke betrokkenheid van de Stichting te bevorderen.

“We zijn verheugd Bruno Colmant te kunnen verwelkomen. Stichting tegen Kanker heeft grote ambities voor de komende jaren en het feit dat we kunnen rekenen op zijn expertise en visie, gebaseerd op jarenlange ervaring in hoge verantwoordelijke functies, is van enorme waarde voor ons, maar ook voor patiënten, onderzoekers en iedereen die zich onvermoeibaar inzet voor de strijd tegen de ziekte”, aldus Prof. Eric Van Cutsem, co-voorzitter van Stichting tegen Kanker.