Buddy Deal: toolkit voor jouw organisatie

Buddy Deal: toolkit voor jouw organisatie

Buddy Deal is een campagne van Stichting tegen Kanker die rokers aanmoedigt om in mei te stoppen met roken, met de steun van een vriend of familielid – hun “Buddy”. Om deze actie kracht bij te zetten, is er een toolkit beschikbaar voor jouw organisatie.

Waarom deelnemen aan Buddy Deal?

Roken is verantwoordelijk voor 19% van de kankers in België. Elk jaar sterven ongeveer 15.000 mensen vroegtijdig door tabaksgebruik. Buddy Deal biedt een laagdrempelige uitdaging: één maand stoppen met roken, met de steun van een Buddy. Die steun verhoogt de kans op succes aanzienlijk.

Na één maand rookstop:

  • verbetert de ademhaling al na 72 uur,
  • verbetert de bloedcirculatie na 2 tot 12 weken,
  • is de kans op definitieve rookstop vijf keer groter.

Wat zit er in de Buddy Deal Toolkit?

De Buddy Deal Toolkit bevat:

  • aanpasbare visuals met jouw logo,
  • kant-en-klare berichten voor sociale media en nieuwsbrieven,
  • affiches en printmateriaal,
  • tips om je medewerkers of doelgroep te motiveren.

Deze tools helpen je om de campagne breed en efficiënt te verspreiden.

Hoe gebruik je de toolkit?

  1. Download het materiaal via de campagnepagina.
  2. Voeg je logo toe voor een lokale toets.
  3. Verspreid de visuals via interne en externe kanalen (intranet, sociale media, affiches…).
  4. Moedig je medewerkers aan om Buddy te worden of zelf te stoppen met roken.